Slovenský Beatles: Tatrofka 200025000 (Recenze)

Mýtus herní v Petržalke. Najlepší boyband v histórií. Tatrofka 200025000. Najdôležitejšia kapela aká kedy vznikla a vznikne. Skrývajte svoje automaty, žiarovky a výplaty.

Tatrofka je poriadny bizár. Na prvý pohľad úplne obyčajná beatdownová kapela. No pod kapotou sa skrýva najambicióznejší hudobný projekt, ktorý slovenská kultúra videla. Ešte žiadnej kapele sa nepodarilo tak trefne referovať o ťažkom a tvrdom živote v betónovej džungli menom Bratislava, jedinom poctivom spôsobe zarábania peňazí, ktoré pozná každý správny Slovák a zároveň pri tom mapovať dianie na slovenskej politickej a šoubiznisovej scéne.

Gulomety Místo Kolies nie je obyčajný album. Dalo by sa hovoriť skôr o ambicióznej avantgardnej audioknihe s príjemným beatdownovým soundtrackom. Ak by mal tvoj lokálny ruletový mág a alkoholik svoj vlastný soundtrack tak by to bola bezpochyby Tatrofka. Ten, ktorý zo svojej Bezodnej Peňaženky vyťahuje stále dostatok mincí na to aby už dnes padla na rulete červená.

A keď nepadne, tak nevadí, ešte sa to dá skúsiť aj na klavíri. Gulomety Místo Kolies je ten pocit, ktorý zažívaš na svojom sídlisku keď ideš okolo herne a premáha ťa pocit aspoň si len pričuchnúť k ovocíčkam a vybrať si konečne svoju výhru. A je to následne aj tá kudla čo dostaneš medzi rebrá keď sa zle pozrieš na toho objemnejšieho pána s cigaretou čo si odskočil od výherného stroja premeniť výhru na borovičku.

A aby toho nebolo málo, tak sa Tatrofka rozhodla ísť sa pozrieť von zo svojej rodnej štvrte a zasiať teror aj do ostatných kusov malebnej krajinky menom Slovensko. A to priamo na najslávnejší úsek ciest aký so svete existuje. Diaľnicu D1. Projekt skromne pomenovaný Poviedky z D1 je humble brag Tatrofky o tom, že zarábať peniaze a robiť hudbu sa dá aj počas šialene rýchlej cesty po nikdy neupchatej diaľnici na Slovensku.

O tom aký je život na cestách, a aj o tom, aký krásny pocit je sa po celom dni cestovania dostať naspäť domov do rodného mesta. Poviedky z D1 (dostupné zatiaľ len na Youtube) smrdia ako spálená guma, asfalt a benzín. Neviem či je legálne zakladať oheň v motorových vozidlách počas jazdy, ale Tatrofku zákony nikdy netrápili. To skôr Tatrofka trápi zákony. Aj preto lebo má Gulomety Místo Kolies. A hlavne preto, že robí ilegálne tvrdý beatdown čo ti prerazí čeľusť motykou.