Disko revolúcia po nemecky – Eskimo Callboy MMXX (Recenze)

Nemecký „partycore“ Eskimo Callboy v predošlých mesiacoch vymenil svojho speváka Sushiho za novú tvár – Nica. Znamená to posun v tvorbe kapely alebo „eskimáci“ len ďalej prešľapujú na mieste po svojom poslednom albume? Nové EP od Eskimo Callboy obsahuje tri úplne nové piesne a tri staršie piesne v novom, modernom kabáte.

Začnime netradične od konca. Poslednou piesňou je akustická verzia jednej z podarenejších piesní predposledného albumu The Scene. Nie som nadšencom akustických verzií piesní, preto si vlastný názor urobte radšej sami. Akustická verzia piesne Prism však svojou v katalógu eskimákov rozhodne neurazí.

Monsieur MoustacheDramaqueen sú skoro desať rokov staré piesne z katalógu nemeckej partycorovej kapely, z čias ich prvého EP. Všetky tri piesne z konca z môjho pohľadu fungujú ako veľmi dobrý základ, na ktorom Eskimo Callboy ukazujú svojho nového speváka svetu. V tomto prípade si myslím, že Nico sa svojej úlohy zaplátania diery po predošlom spevákovi zhostil bravúrne. Navyše obidve piesne znejú veľmi dobre aj dnes.

Srdcom tohto EP sú však prvé tri piesne – Hypa Hypa, Hate/Love a pokračovanie zrejme najúspešnejšieho a skoro najlepšieho songu v katalógu tejto netradičnej skupiny, MC Thunder II (Dancing Like a Ninja). Ak ste počuli prvú časť, tak viete čo čakať. Neskutočne chytľavý refrén, skvelú vokálnu dynamiku medzi oboma spevákmi a najmä elektronické prvky, na ktorých Eskimo Callboy postavili svoju kariéru. Elektronike sa tu dostáva neskutočne veľa priestoru, čo počuť najmä v bravúrnej rave časti pred breakdownom v druhej časti piesne. MC Thunder II ťažko niečo vytýkať, je to všetko čo by ste čakali od eskimákov, dokonalý párty banger.

Hate/Love je v porovnaní so zvyškom piesní na tomto EP niečo čo by sa dalo označiť za „rádiový“ singel. Hudobne je to odklon od metalcoru viac k punku so zmesou elektroniky. Druhá nová pieseň na tomto EP pripomína najviac práve predošlý album, avšak o čosi chytľavejšie a lepšie.

Nakoniec sa dostávame k prekvapeniu roka a piesni, ktorá eskimákov tento rok vystrelila do svetovej pozornosti – Hypa Hypa. Poviem to hneď na začiatok, Hypa Hypa  je pre mňa piesňou a klipom roka. Vtipná zmes tanečného eurobeatu a boybandových veršov s metalcorovým  pozlátkom funguje tak dobre ako to bolo na prvých albumoch Asking Alexandria alebo Attack Attack. Na konci pieseň exploduje do absolútne chaotickej zmesi hardbassu, breakdownov a dokonca sa dočkáme aj pigsquealov, ktoré majú eskimáci veľmi radi. Samozrejme, netreba tu čakať žiadne lyrické zázraky. Ono to je vo svojej podstate úplne jedno lebo celá pieseň sa aj tak po prvom vypočutí vryje do mozgu tak, že ju nepustíte z hlavy ešte týždeň.

Eskimáci sa na scénu po poslednom, nie príliš úspešnom albume vracajú vo veľkom štýle. MMXX je dvadsať minút neserióznej o to však zábavnejšej hudby. Ostražito však treba povedať, že bude veľmi obtiažne preliezť latku ktorú predstavuje MC Thunder, MC Thunder II a najmä Hypa Hypa. Jedna vec je však jasná – HYPA HYPA YOU’RE PRETTY AND I LIKE YA