Raprockové volanie do vojny. Fever 333 – Wrong Generation (Recenze)

Projekt bývalého frontmana Letlive naberá na trakcii. Reflektuje nálady turbulentného politického podhubia Ameriky a búra základy postavené na debutovom albume Strength in Numb333rs

Kým z debutu Fever 333 bolo stále silno cítiť melodické prvky, ktoré boli pozostatkom z kreatívnej tvorby dnes už neexistujúcej kapely Letlive. Na EP Wrong Generation sa agresivita na niektorých miestach stupňuje o niekoľko levelov vyššie, a znie to fakt parádne. Nie je to len agresivita textová, ale taktiež aj hudobná. Stavia sa tu na mixovanie chytľavosti hiphopu a výbušnosti punku. Melodické prvky sú potlačené na minimum tak aby vynikla údernosť piesní, ktoré spolu s výživným textovým obsahom poslucháča kopú viac než dosť.

Aj napriek kreatívnej zmene sa však kratučké 18 minútové EP Wrong Generation nevyhýba istým hudobným prešľapom. Naskakuje vo veľmi slušnom tempe s poriadnym bangrom Bite Back, a spolu s agresívnym a nepokojným politickým textom, ktorý Jason Aalon Butler má tak rád pôsobí fakt dobre. Pri tejto piesni som mal pocit, že Fever 333 si konečne našli vlastnú tvár a nie je to „iba“ politickejšie ladený malý brat Letlive. Ďalšie dve piesne, Block Is On Fire a eponymný Wrong Generation sú ladené do hiphopovej roviny a prakticky prešľapujú na oboch miestach medzi punkom a hiphopom akoby sa nevedeli rozhodnúť kam sa vydať. Obe piesne na mňa pôsobia skôr ako jednoduché interludes s dĺžkou regulérnej piesne, čo na tak krátkej stopáži pôsobí predsalen nie príliš dobre. Jedinú výnimku tvorí záverečný breakdown, ak sa to tak dá nazvať, piesne Wrong Generation.

U Wanted A Fight je návrat k zvuku a energii, nasadenej na Bite Back a znie ako nasratý bratranec legendárnej kapely Rage Against The Machine. Od rapovania, cez charakteristický Tom Morellovský gitarový sound je U Wanted A Fight miesto, kde Fever 333 znie presvedčivejšie a svižnejšie ako pri hiphopových hybridných piesniach. Nasleduje Walk Through The Fire a vraciame sa práve do hybridizácie punku a hiphopu, avšak tu to funguje predsa len o niečo lepšie ako to bolo v druhej a tretej piesni EP ale aj tak to nie je úplne ono.

For The Record je asi najpunkovejšou piesňou na celom EP a znova uisťuje len v tom, že toto je priestor, do ktorého by sa Fever 333 mali ťahať. For The Record je chaotický punkový nárez so všetkým čo takáto pieseň potrebuje.

Je škoda, že sa album zatvára tak ako sa zatvára. Last Time je minútový klavírový interlude, ktorý po údernom For The Record úplne zabíja dobre vybudované tempo. Záverečný Supremacy zatvára celé EP piesňou, ktorá sa hudobne totálne vymyká zo zvuku Fever 333 a znie ako skôr zvláštny mix Letlive, hiphopu a miestami pripomína Bring Me The Horizon na ich poslednom plnohodnotnom albume AMO, avšak neznie ani trocha tak dobre.

Wrong Generation je ambiciózny pokus od Fever 333 vytvoriť si vlastné miesto na scéne. Má svoje veľmi dobré momenty, a má aj prinajmenšom zvláštne momenty. EP sa podľa môjho názoru snaží miestami až ísť do všetkých rôznych smerov a ani jeden poriadne nedoťahuje do konca. Tak sa nakoniec stráca aj odkaz, ktorý toto EP malo zanechať.

Foto // Jsem Venca