Radek Škarohlíd: Srovnávat Kollera s Krajčem je absolutní nesmysl. To je jako když jdeš na střelnici, chceš si vystřelit růži z papíru a trefíš medvěda do hlavy
Na novém webu jsme Vám slibovali plno rozhovorů a protože nechceme, aby zůstalo jenom u keců, tak další z nich je tady!
Po Gumiho interview s golmanem Radkem Sňozíkem se tentokrát tázacího žezla chopila naše nebojácná zrzka Lenka. Ta si hned ze začátku vybrala hosta, kterého obvykle domácí novinářky s obavou obchází. Možná to bude strachem z ukázky mocnáře nebo příslibu mimořádně divoké party (v tomto modu ostatně vznikl i tento rozhovor).
Radek Škarohlíd, frontman Hentai Corporation je na jednu stranu obávaný party boy, kterému není nic svaté. V exkluzivním rozhovoru pro Klubovnu se rozpovídal o novém klipu na cover hitu od Davida Kollera, inspiraci Clintem Eastwoodem a samozřejmě také jeho úhlavním „oblíbenci“ – Richardu Krajčovi.
Příjemnou zábavu!
Tak v první řadě – myslím si, že všechny zaujala ta holčina, která byla na styl vašeho klipu ještě celkem malá. Kdopak to je, jak se k tomu postavila a co na to říkali její rodiče?
Je to Lucinka a je jí tak 12. Hele a rodiče věděli, že ta muzika je super, takže nám věřili, že to bude komplet allright!
Muzika je super, o tom žádná, ale scénář byl lehce hororový – krev, „tohle tamto“.
Ona byla naprosto nadšená! Fakt! Hele, jak je tam pak ta scéna, kdy jsem ji chtěl zabít tím kůlem tak z ní vyzařovalo absolutní štěstí! Fakt mě šíleně chtěla zabít!
No upřímně, z toho výrazu co měla, je to dost jasný a zřetelný.
Byla nadšená! Je fakt boží a myslím si, že předvedla geniální herecký výkon.
Dost mě zaujal i ten prostor, ve kterém se to všechno odehrávalo. Byl bys schopný mi říct, kde to bylo?
Hele, já si to moc nepamatuju (překvapivě…). Tenhle prostor našel Jarek Plouhar, co to celý režíroval. Sáhnul si úplně na dno a udělal to fakt skvěle. No, a abych to teda nějak upřesnil, bylo to někde ve Vysočanech.
Širokej pojem..
Jak je Vysočanská, metro, tak pak si pamatuju, že jsem šel asi tak 100 metrů nahoru do kopce a pak jsem volal tágo, byl jsem úplně mimo, ale bylo to někde tam! A bylo to super! Pak si pamatuju, že tam byla vrátnice, ve který seděl takovej starej děda a ten měl vodku – VŽDYCKY JI MĚL! Třeba když už někdo fakt trpěl z toho natáčecího hellu, tak vždycky přišel a nalil mu panáka. Takže super, ideální lokalita!
Tak zní to skvěle, ale určitě to mělo i nějaký negativa ne?
JO! Flašky od vodek jsem mu hodil do kontejneru s plastem, to byl hrozně na*ranej, pak se Bůh mstil, protože nám někdo píchnul gumu u auta, to bylo dost na h*vno a do toho tenhle děda řval a házel po nás ty flašky, idylka. Jinak lambáda!
Ale ten prostor byl naprosto geniální a hned blízko toho prostoru byly sklady techniky, což všechno opět vymyslel geniálně Jarek! Jinak já jsem dostal za úkol, abych v tom klipu hlavně moc nehrál. Takže já tam čumim jak Clint Eastwood nebo starej Hrušínský.
Všimni si toho, jenom čumim – A FUNGUJE TO!!
Všimla jsem si, prakticky fakt nic jinýho neděláš..
Jenom čumim, takhle to přesně dělal Clint Eastwood: Čuměl.
Co se týče té herecké stránky, tak to za vás za všechny s přehledem zvládla Lucinka. (Jo, v týhle chvíli po mě hodil nepříjemný pohled!) Samozřejmě hudebně je to fakt skvělý a já vás obdivuju za to, jakým stylem jste to udělali. Za mě je „Až ti řeknu“ právě ten nejlepší cover. A vůbec, předělat něco od Davida Kollera, to je velká troufalost.
Někteří fans říkali něco jako „To nejsou Hentai!“ Odpovídám jim “ No nejsou no..“ Je to 50/50. Vzali jsme věc od Davida a s respektem k původní energii songu jsme přifařili něco z naší DNA. Tenhle song nemá mít energii jako některý naše psychopatiny viz Eq. Brides, proto ani klip nemůže mít takovouhle energii, chtěli jsme dosáhnout něčeho odlišnýho, něčeho, co bude působit ne a priori jako úlet za každou cenu. Využili jsme týhle možnosti si zaexperimentovat a povedlo se to. Osobně si vážím lidí, jako je David, který uměj napsat songy s touhle specifickou polomačo mysteriózní energií. Na nový desce bude taky dost věcí, který jsou v klidnějších mezích.
Chápu, prostě se nějakým způsobem vyvíjíte.
To ale neznamená, že jenom tímhle směrem. Ta deska je furt pevná, tvrdá. Ale prostě jsme předělali Davida Kollera, udělali jsme to takhle a ten klip k tomu absolutně sedí si myslim. Je to skvěle udělaný, je to udělaný lidma, který to vzali ve volném čase a dřeli tam jak sv*ně. Prostě super věc.
Když se podíváš na kapely, který dělají něco podobnýho tak zjistíš, že to často není ani dobře natočený a když už je to dobře natočený, tak to nemá ani žádnej joke! Tady je prostě příběh, je to dobře natočený a to, že tam neběhají nahý pinďouři, to je úplně v pořádku! Tam ani nemají být nějaký nahý pinďouři zku*rvený! Nemusí to být pokaždý Monty Python. Jsem spokojen se svým hereckým výkonem, protože takhle hraju maximálně, když jsem na hajzlu. Jsem nejšťastnější na světě a děkuji Clinte, že jsi mě to naučil.
A když teď celkově zhodnotíš náročnost toho klipu. V porovnání třeba s vašima „bobrama“ tak – …
NO PEKLO! Peklo… Hele bobry jsme točili 2 dny, úplně mimo v lese, ale dopadlo to!! TOHLE! To jsem točili 4 dny, hlavy jsme měli čistý, museli jsme se všichni soustředit (problém..), od rána do 5 do rána! Peklo! Peklo všech pekel! (pozn.:pro představu, kdyby vám furt nedocházelo, jak velký peklo to bylo, tak to zdůrazňoval fakt hodně..). A když jsme skončili, tak jsem spláchnul hajzl ve vile, kde se to točilo a jelikož tam všichni nacpali moc toaleťáku, tak to všechno vyteklo, všechny ho*na všech lidí ze štábu, takže jsem celej ten za*ranej barák sám ručně drbal v 7 ráno po dvou dnech natáčení.. Všechno ručně, žádný rukavice jsem neměl, NIC! (pozn: následovala další vlna pekel..).
Všichni tam byli zadarmo, všichni na pokraji sil!!! Bylo to peklo!
Jsem ráda, že jsi mi sdělil i něco za zákulisí (děkuji převelice..).
Ještě bych dodal, že lidi jsou dementi! Když si utírají p*dele, tak to omotávají na 3x a víš co to znamená u těch starejch hajzlů?? Prostě jsem si sáhnul na dno. (doslova)
I přes to všechno z toho vyšel skvělej klip! Ani nevím, co bych na tom zkritizovala. Mě osobně to nadchlo a vyšlo z toho fakt něco velkýho. Když to porovnám třeba s těma bobrama, tak většina lidí může kritizovat právě ty naháče a to všechno kolem. Pro mě jste tohle vy, tak nějak mi to k vám už sedí – tyhle prasárničky, to jsou Hentai Corporation! Nebojíte se ničeho. Ale tenhle klip a celkově tenhle cover podle mě ani nějakým způsobem zkritizovat nejde. Maximálně nějakým haterem Davida Kollera, který by řekl „Jó hele, je to s*ačka, Koller taky… „
Vím, jak to myslíš.. Samozřejmě to není pravda!! Ty lidi, co to říkají, jsou retardi. Někdo mi řekl: „Ty nesnášíš Krajča a děláš klip Kollera, jo?“
No tak sorry ale srovnávat Krajča, potažmo Kryštof s Davidem Kollerem nebo s Lucií?
To jsem právě vůbec nepochopil. Když se podíváš na cokoliv, co kdy Lucie a David Koller udělali, tak nemáš tu potřebu vzít mačetu a uříznout si hlavu. A když koukáš na poslední klip Kryštof, s tim jejich „Ty a já jsme my a m*dáme v zámku a potom ty, já, my, vy, oni p*cáme v zámku. – to Jarda Uhlíř po dvaceti rumech by se tomuhle vysmál! Ale to bych urazil normální Jardy Uhlíře.
Je pop a pop.. Lucie – devadesátková věc, absolutně autentická bandička… Jsou geniální! Každý z nich, všechno to jsou osobnosti, který miluješ! Všichni mají názor, všichni jsou to prostě lidi, o kterých chceš něco slyšet a dohromady jsou skvělí!
Kryštof – Richard Krajčo, pak je tam ten kluk jak hraje na tu trumpetu, ten polo Řek, a pak jako kdo?? Kdo tam je?? Ty lidi tě prostě nezajímají, to je pozadí. A hlavně ty songy – pro mě nemají hloubku, ten rockovej nádech, tu rockovou vážnost. Prostě to tam nemají, ale to nevadí. Někdo to prostě nechce, někomu to tam holt nechybí. A srovnávat Kollera s Krajčem je absolutní nesmysl. To je jako když jdeš na střelnici, chceš si vystřelit růži z papíru a trefíš medvěda do hlavy.. Nesmysl prostě.
Rozumím, rozumím. Ale zase každý to vnímá jinak.
Jasně, tohle není nějakej hate na lidi. Já jim to neberu, těm co poslouchají Krajča. Ty lidi mu to žerou. Ale prostě a jednoduše za mě NE! Kryštof NIC! Z poslední tour mám záchvat smíchu.
Takže spolupráce s Krajčem není v plánu?
Hele, dokud nebudu svalnatej jako on, tak jsme v p*či, protože kdybychom se potkali, tak já bych mu řekl pár hlášek a on by mě rozsekal! Je fakt hrozně nařáchlej.
Nějaká osobní zkušenost?
2x jsem mu nach*al do komba a on mě nechce vidět. A možná o mně ani neví. A jestli jo, tak mě naschvál ignoruje.. Takže pohoda, protože se s ním nechci rvát. To bych musel posilovat. Ale mě víc baví fyzikální chemie než posilování a žraní kozího sýra.
Tak teď jsme se dostali úplně jinam, než jsme se původně měli dostat.. Ještě bych se tě chtěla zeptat na nějaké srovnání s něčím jiným od vás. Jak to vidíš teď, když jste vydali tenhle klip s porovnáním s jinýma? Cítíš posun nebo odchýlení se od toho, co děláte normálně?
Je to coververze od Davida Kollera, kterou jsme vzali, předělali, dali tam něco ze sebe. Zároveň je to tribute, protože on je úžasná osobnost.
Je to fakt hroznej řízek, musíš ho milovat! (a nejen hudebně..) Já ho miluju, jen ho vidím – je to bůh. Ale jako jo, chtěli jsme to trošku pozm*dit v našem slova smyslu, to se stalo, ukázalo se, že půlku fans to nezajímá, že od nás čekají tu intenzitu a to překvapení. Na druhou stranu ta druhá půlka to ocenila – ti kteří mají rádi tu naší temnější podobu. Neumím to zhodnotit. Neumím tomu dát tu závěrečnou tečku.
Když porovnáš tenhle cover a pak třeba Zubatou, tak je tam ten rozdíl dost značně slyšet. Je to prostě něco jinýho.
Jasně, jak jsem říkal, ty lidi jsou překvapený. Zároveň si myslím, že se bojí abychom neutekli nějakým směrem ala Slza.
Ježiši, to snad…
Néé, to nehrozí, to nikdy! Ale prostě nás znají, ví, co děláme a teď cítí, že jsme udělali něco jinak. Někteří jsou z toho nervózní, ale to byl účel.. David nás přizval, abychom předělali jeho pecku, udělali jsme to nejlíp, jak jsme mohli. Je tam ten respekt, je tam ale i kus nás. Je to určitej typ kompromisu a zároveň napětí. Hrozně nás to bavilo a ten song podle mě dopadl výborně. Davida samotnýho to překvapilo, to jak jsme to převzali a je z toho nadšenej.
SLEDUJ NÁS NA FACEBOOKU A INSTAGRAMU!
Lenka, 2016