„Jestli tohle ceníš, tak se vyznáš v hudbě“ – Labello a jeho nevšední Pop (Recenze)
Labello zrejme v najlepšej životnej forme si našiel zvuk, ktorý mu vyhovuje. Laid back sound, trefné (seba)reflexívne texty a jemu príznačné sebavedomie spojené s drzým attitudom, to všetko a ešte o niečo viac je Pop.
S druhou vlnou uzatvárania je vhodné si pripomenúť Labellov plnohodnotnýdebut Pop – „Zkurvil se plán A a zkurvila se osnova, měl jsem skoro love, vzala mi je korona“. Pop je Labellov najmäkší album, čo aj sám priznáva hneď na úvodnej a zároveň titulnej piesni albumu. No táto poloha výstrednemu členovi 2L boys sedí hádam lepšie ako autotunové rapovanie ako to bolo na Autotune AF a Autotune AF2, čo boli taktiež mimoriadne zábavné počiny.
Pop síce pôsobí dospelejšie ako prvé dva Labellove počiny, no po textovej a náladovej stránke je to ten istý starý dobrý Labello. Možno, že je len o kúsok sebavedomejší a arogantnejší ako doteraz. Labellove kúty sú dnes už legenda pražskej rapovej scény a jeho daddy look a brokeboy attitude je aj naďalej ústrednou tematikou celého albumu. Nie je to o tom, že by Labello nemal na niečo viac, ale v tejto pozícií je najviac presvedčivý a hodnoverný. A čo si budeme hovoriť, aj najzábavnejší.
Labellov debut je extrémne laid back polhodinka svojsky vtipného a trefného rapu. Tento laid back, chill attitude je počuť hneď od samého začiatku prvou päticou songov. Z tejto päťky vyčnieva najmä Zobrazeno so skvelým hmkaným refrénom . Veľmi chytľavá záležitosť. Hneď potom nasleduje aj klasický Labellovský ťah na bránu v podobe arogantného rozchod songu. Tento úplne vychillovaný mood celého albumu už už začne pôsobiť akosi stereotype, a v tom sa objaví Labellov najlepší a zrejme najoriginálnejší song – Patrick Swayze. Ten je diskotékovou hymnou, ktorej beat pripomína rave parties zo začiatku storočia. Labellov hook cez celú pieseň sa síce uskromnil prakticky len na autotunované „Mrdám bednu“, o to viac však takto vynikne chytľavosť a nostalgický feeling songu. Patrick Swayzesa rozhodne nedá vypočuť iba raz.
Extrémne baví pozitívne nabitý Chippy Drippy, kde sa Labello svojským spôsobom opiera do hejterov na internete. Na to, ako pozitívne pôsobí beat tak s takouto tematikou to vytvára zaujímavú polarizáciu nálad, kde vo veľmi pozitívne ladenom beate Labella počuť asi v najserióznejšom duchu na celom albume.
Všeobecne, po spomínanom Patrick Swayze naberie Pop trocha iný spád. OG Papa Labello prekvapí 80’s pôsobiacim beatom kde sa Labello venuje komplikovanému vzťahu s „OG Papa Labellom“. Za Fre potom vykopne zuby na Labellov pomer veľmi tvrdým beatom, ktorý kontrastuje s extrémne vtipným a arogantným textom. Práce sa vráti do Labellovi známejších vôd s autotunovaným rapom a hustle tematikou. Na posledných dvoch piesniach sa dočkáme aj featov. O prvý sa postará slovenský Frayer Flexking, ktorému to s Labellom prekvapivo dobre sedí a ako klinec na záver sa predstaví sudetská legenda ICY L, ktorý podľa mojho názoru nevie dať zlú slohu. Svojský štýl rapu pomenovaný „dirty pop“ ide s Labellovým Popom dokopy ako párky a horčica a ICY je ako stále trefný a zároveň tak slušne vymletý.
Pop je od Labella nesmierne silný statement. Labello nikde nejde a aj naďalej bude búrať stereotyp o tradičnej rapovej star. Len tak ďalej. Toto je poloha v ktorej je samozvaný King of Pop veľmi silný a sluší to jeho krásnym kútom, Alpe na kolenách a dripovému brušku.
Text // Kubo