22 minút nefalšovanej zábavy. Krang – Make Arcade Great Again (Recenze)

Skatepunk? Punkrock? Na žánrových nálepkách v tomto prípade fakt nezáleží. Stačí, že počúvame fakt dobrú hudbu. Krang sa po predošlom albume pripomína niečim, čo možno okamžite označiť ako kultovú klasiku. Pop-kultúrne odkazy zmiešané s drzými a údernými politickými odkazmi. A čo je najdôležitejšie je to, ako dobre to celé znie.

Albumy s celkovou minutážou 22 minút sú zväčša hop alebo trop. Na tak malom priestore je vždy potrebné zaujať každou jednou sekundou. A s čistím svedomím, hneď na začiatku môžeme priznať, že sa to Krangu podarilo. Od úvodného „fláknutia“ po bubnoch až po to posledné sa album nesie na jednej extrémne solídnej energickej vlne, ktorá nie a nie poľaviť. Ak Krang práve nerozpráva o dôležitých témach tak si uťahuje zo samého seba alebo toho čo je momentálne v móde. A na to je potrebné mať slušnú dávku dôvtipu.

Make Arcade Great Again je naplnený „až po uši“ všetkými punkovými trópmi, ktoré každý správny fanúšik musí poznať. Konštantne rytmické bubnovanie, ktoré za žiadnu cenu nepoľavuje v tempe, jednoduché, no o to údernejšie gitarové riffy a priam nezákonne chytľavé refrény. Niet na čo čakať, úvodná minútu a pol trvajúca odtrhovačka Time is Ticking predstaví všetky tieto trópy pekne naleštené vo výkladnej skrini. A vašou úlohou je ju pri moshovaní, pogovaní a všetkom čo k správnemu punku patrí ju za celé trvanie albumu rozbiť na prach. Ak to však ovšem nestihnete rovno pri prvej piesni. Popritom si však stihnite všimnúť aj odkazy na niektorých piesňach! Hneď tá prvá je pripomienkou k tomu ako sa chováme k prírode. Po prvej, odkazmi nabitej piesni prichádza Make Arcade Great Again. Eponymná pieseň v tempe ani náhodou nepoľavuje, avšak je prominentne melodickejšia a nie až tak urgentná ako bola tá predošlá. Aj tak je od úvodnej sekundy prakticky nemožné prestať klepkať nohou.

Pár sekúnd na výdych a máme tu minútového TinTin-a, ktorého stihnete v pri pogovačke v izbe len tak tak stretnúť a už ide preč. Musím znova vyzdvihnúť prácu bubnov, hnací motor piesne je naolejovaný úplne bezchybne. Nasleduje silná, politická pieseň Melt All The Guns, s hádam najnákazlivejším refrénom na celom albume. O to lepšie, že sa stihne zopakovať v piesni hneď niekoľkokrát. Počkať, povedal som, že Melt All The Guns má najlepší refrén? Tak to som mal určite namysli Homeless Man. Alebo to bol Food Song? Kto si v tom má vyberať? Refrény sú na celom albume fakt brilantne zvládnuté. Osobne musím vyzdvihnúť práve posledný spomínaný song. Niet na svete nad kapely, ktoré si vedia vystreliť práve samy zo seba a nahrať song, ktorý paroduje práve žánrové stereotypy.

Na koniec netreba opomenúť ani to, ako dobre nahrávka znie po produkčnej stránke. Make Arcade Great Again, čo sa produkcie týka dodržuje všetko čo punková nahrávka potrebuje, aj keď je na nej počuť moderný, svetovo naleštený kabát. Vychádza z toho ako album, ktorý si zachováva typickú punkovú surovosť a na niektorých miestach aj miernu neopracovanosť, avšak nie je to surovosť prvoplánová, plynúca z produkčných či inštrumentálnych nedostatkov.

Krang nám všetkým ukazuje, že menej je niekedy viac. A ukazuje nám to s takou finesou, za ktorú by sa nehanbili ani starí punkoví harcovníci. Niet o čom. Make Arcade Great Again je instantná klasika. A dúfajme, že po uznaní, ktoré sa kapele dostalo v zahraničí sa jej konečne začne dariť aj v tuzemskom prostredí.